Norsk Helikopter AS och Lufttransport söker helikopterpiloter. Uppfyller du deras krav så är du välkommen att söka.

Norsk Helikopter skriver följande i sin annons:

På grunn av økt aktivitet på vår base på Sola har vi behov for å ansette flere flygere.

Minimumskrav:

  • Gyldig JAR/FCL-sertifikat for helikopter: CPL-H
  • Gylid instrumentbevis for helikopter: IR/H
  • ATPL-teori
  • 500 timer flytid med helikopter

Pilotuttak vil bli kjørt i januar 2009.

Gå till Norsk Helikopter för mer information.

Lufttransport söker en kapten och en styrman, de skriver följande i sin annons:

Lufttransport AS har en bred helikopterverksamhet inkluderande bland annat ambulans-, lots- och linjeflygning. Lufttransport är en väldigt stabil arbetsgivare som aldrig sagt upp flygande personal på grund av arbetsbrist. Våra kontrakt är med statliga organ och är långsiktiga. För mer information om Lufttransport kan du gå in på www.lufttransport.no.
Lufttransport erbjuder nyanställda lön och tillägg enligt kollektivavtal (Overkomst LT-LTF). Våra piloter har ett schema där de jobbar en vecka och är ledig två veckor. Alla piloter har ett bra pensionsavtal och en bra Loss of License (50G).
Under december kommer vi att ha upptag för att tillsätta både en Befälhavare och en Styrmans tjänst i Bodø.
Följande minimikrav gäller:
Befälhavare:
  • Giltigt Norskt eller JAR-FCL ATPL(H);
  • 2000 timmar total tid, varav max 500 timmar på flygplan.
Styrman:
  • Giltigt Norskt eller JAR-FCL CPL(H) och IR-H (IR/SE/SP, IR/ME/SP);
  • Giltig ATPL(H) teori;
  • Genomförd MCC kurs;
  • 1000 timmar total tid, varav max 500 timmar på flygplan.
Befälhavare och styrman:
Du måste vara en entusiastisk, välorganiserad och en mogen person med god förmåga att jobba tillsammans med andra människor. Du måste kunna kommunicera flytande (verbalt och i skrift) på ett skandinaviskt språk (endera norska, danska eller svenska) samt ha goda kunskaper (verbalt och i skrift) i engelska.
Förutom minimum kraven så kommer vi att titta vilken typ av bakgrund du har och på andra kunskaper, utbildningar och certifikat som kan vara viktiga för din framtida utveckling i Lufttransport.
Erfarenhet från HEMS och eller SAR, mycket två-motor erfarenhet, eller tidigare erfarenhet på AW139 är ett plus.
Sista ansökningsdag via databasen är 23:e november. Intervjuer är panerade att hållas i slutet av vecka 49.
För mer information, besök Lufttransport.

Privacy Preference Center