Hejsan. Javisst jag var på skolan den 18 Januari. Först fick jag en rundvisning och presentation av många som jobbade där. Det är en stor skola, det syntes inte minst på "verkstaden" - en stor hangar där uppskattningsvis 10-12 helikoptrar alltid är inne för service och reparationer.
Sen lyfte vi dörrarna av en Schweizer 300 (det var soligt och varmt) och tog plats. Det var en läcker känsla att lyfta i en sån liten helikopter - jag har bara flugit som passagerare i större saker och detta var ännu roligare!! Vi tog oss bort till ett övningsområde, gjorde några starter och landningar, ett par autorotationer och jag fick prova på att sköta cyclic och pedaler. Kändes ungefär som jag hade föreställt mig - väldigt känsliga reglage men jag fick rätt bra ordning på det efter en stund.
På vägen tillbaka frågade min instruktör om jag ville se alligatorer. Givetvis tyckte jag så vi gick ned på några meters höjd och flög fram över ett stort område våtmarker till vi hittade en läskigt stor sak som låg o solade. Hovrade bredvid honom en liten stund men han verkade mycket ointresserad

Sedan flög vi tillbaka till skolan och landade efter 1.6 timmars flygtid. FANTASTISKT skoj!!
På eftermiddagen satt jag med på en tvåtimmars teoriutbildning men den klassen som jag enligt första planerna skulle ha börjat med.
Intrycket av skolan var mycket gott och jag har siktet helt inställt på att börja i Januari.