Helikopterpiloten
18 Maj 2012 kl. 14:36:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Karriärsbyte :)  (läst 2075 gånger)
DonQuixote23
Nykomling
*
Antal inlägg: 19

Visa profil
« Svara #15 skrivet: 25 December 2011 kl. 21:51:58 »

Hejsan,

Dags att väcka liv i den här gamla tråden igen. Det... gick inte riktigt som tänkt. Gjorde ett tappert försök att säga upp mig men det hände lite saker och jag blev erbjuden något som jag tackade ja till. Rätt eller fel vet jag inte men nu 8 månader senare så är jag minst lika beslutsam att ta mig iväg till Florida som jag var för ett år sedan så vi får se om det lyckas bättre den här gången Leende (smiley).

Ska i alla fall till Florida på semester nu och besöka Bristow Academy den 18 Januari för en rundtur, provflygning och så sitter jag även med på en teorilektion. Efter det tar jag ett (nytt) definitivt beslut på hur det blir med allt. Har en ny plats för start Januari 2013. Ytterligare ett förfärligt långt års väntan isf, men skam den som ger sig Med glimten i ögat (blinkande)

Är det någon här på forumet som går på Bristow nu eller som börjar i Januari?
Loggat
SpiroTris
Nykomling
*
Antal inlägg: 1

Visa profil
« Svara #16 skrivet: 12 Mars 2012 kl. 16:14:22 »

Tjena!

Hur blev det, var du och besökte skolan i Florida?
Har själv hållt på och researchat i lite drygt ett år nu och sparar pengar för fullt för att komma iväg Maj 2014.
Tyvärr har jag inte varit så bra på att spara pengar fram till nu så det blir knapert fram tills dess, vilket betyder att jag antagligen inte kan kosta på mig att åka över och se hur det är på skolan....

Vore kul att höra lite om hur det är!
Loggat
DonQuixote23
Nykomling
*

Visa profil
« Svara #17 skrivet: 26 Mars 2012 kl. 12:57:17 »

Hejsan. Javisst jag var på skolan den 18 Januari. Först fick jag en rundvisning och presentation av många som jobbade där. Det är en stor skola, det syntes inte minst på "verkstaden" - en stor hangar där uppskattningsvis 10-12 helikoptrar alltid är inne för service och reparationer.
Sen lyfte vi dörrarna av en Schweizer 300 (det var soligt och varmt) och tog plats. Det var en läcker känsla att lyfta i en sån liten helikopter - jag har bara flugit som passagerare i större saker och detta var ännu roligare!! Vi tog oss bort till ett övningsområde, gjorde några starter och landningar, ett par autorotationer och jag fick prova på att sköta cyclic och pedaler. Kändes ungefär som jag hade föreställt mig - väldigt känsliga reglage men jag fick rätt bra ordning på det efter en stund.
På vägen tillbaka frågade min instruktör om jag ville se alligatorer. Givetvis tyckte jag så vi gick ned på några meters höjd och flög fram över ett stort område våtmarker till vi hittade en läskigt stor sak som låg o solade. Hovrade bredvid honom en liten stund men han verkade mycket ointresserad Leende (smiley)
Sedan flög vi tillbaka till skolan och landade efter 1.6 timmars flygtid. FANTASTISKT skoj!!
På eftermiddagen satt jag med på en tvåtimmars teoriutbildning men den klassen som jag enligt första planerna skulle ha börjat med.

Intrycket av skolan var mycket gott och jag har siktet helt inställt på att börja i Januari.
Loggat
DonQuixote23
Nykomling
*

Visa profil
« Svara #18 skrivet: 27 April 2012 kl. 07:39:54 »

Tiden går och snart maj! Tack o lov...
Ska ta mig iväg till London/Gatwick och göra min medical någon gång i Juni men innan dess, den 1a maj, hoppas jag att jag vunnit mig ett greencard i lotteriet. Har ingen riktig koll på hur stor eller liten chansen är men det kan gå Leende (smiley).
Loggat
DonQuixote23
Nykomling
*

Visa profil
« Svara #19 skrivet: 6 Maj 2012 kl. 20:13:01 »

Runt 1,6% chans tydligen och .. jag vann inte  Arg
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!